חופש המידע
- חוק חופש המידע קובע כי לכל אזרח ותושב יש זכות לפנות לכל רשות ציבורית עליה חל החוק, כגון משרד ממשלתי או רשות מקומית ולבקש מידע – כלומר כל נתון שנמצא אצל הרשות ויש לו עותק “פיזי” כתוב, מודפס, מצולם וכדומה, מבלי שהוא חייב להסביר מדוע מבוקש המידע.
- אתר “חופש המידע” המהווה כתובת מרכזית להגשת בקשות למידע, מאפשר הגשת בקשות בצורה נוחה וברורה.
- בנוסף, ניתן להגיש בקשות למידע גם באמצעות: הדואר, פקס, דוא”ל.
- כל הגשת בקשה למידע כרוכה בתשלום אגרה כמפורט בחוק.
תהליך הגשת הבקשה למידע כולל את השלבים הבאים:
- מילוי טופס בקשה למידע
- תשלום אגרת הבקשה למידע באינטרנט או באחד מסניפי הבנקים כולל בנק הדואר.
- שליחת טופס הבקשה בצירוף אישור התשלום אל הממונה על חוק חופש המידע במועצה
על-פי סעיף 5(א) לחוק חופש המידע, המועצה תפרסם דיווח שנתי שיכלול את פירוט כל הבקשות שהוגשו למועצה ואופן הטיפול בהן.