• חוק חופש המידע קובע כי לכל אזרח ותושב יש זכות לפנות לכל רשות ציבורית עליה חל החוק, כגון משרד ממשלתי או רשות מקומית ולבקש מידע – כלומר כל נתון שנמצא אצל הרשות ויש לו עותק “פיזי” כתוב, מודפס, מצולם וכדומה, מבלי שהוא חייב להסביר מדוע מבוקש המידע. 
  • אתר “חופש המידע” המהווה כתובת מרכזית להגשת בקשות למידע, מאפשר הגשת בקשות בצורה נוחה וברורה.
  • בנוסף, ניתן להגיש בקשות למידע גם באמצעות: הדואר, פקס, דוא”ל.
  • כל הגשת בקשה למידע כרוכה בתשלום אגרה כמפורט בחוק.

תהליך הגשת הבקשה למידע כולל את השלבים הבאים:

  • מילוי טופס בקשה למידע 
  • תשלום אגרת הבקשה למידע באינטרנט או באחד מסניפי הבנקים כולל בנק הדואר.
  • שליחת טופס הבקשה בצירוף אישור התשלום אל הממונה על חוק חופש המידע במועצה

על-פי סעיף 5(א) לחוק חופש המידע, המועצה תפרסם דיווח שנתי שיכלול את פירוט כל הבקשות שהוגשו למועצה ואופן הטיפול בהן.