מידע לתושבים ולעסקים בנושא ארנונה, אגרות ביוב ותשלומים :

מחלקת הגביה במועצה האזורית מבואות החרמון אמונה על חיוב ואכיפת תשלומי הארנונה וחיובים נוספים ,כגון אגרות ביוב והיטלי ביוב.
להלן מידע בסוגיות מרכזיות הקשורות לחיובי הארנונה שיסייעו להבנת הנושא. המידע מובא לנוחותך, הנוסח המחייב הוא זה המופיע בהוראות הדין הרלוונטיות.

  •  ארנונה מהי

ארנונה היא מס המוטל עפ"י חוק על המחזיקים בנכס.  הארנונה מסייעת במימון הפעולות והשירותים הממלכתיים והמוניציפליים הניתנים על-ידי המועצה, לרווחת התושבים.

  •  שומה מהי?

שומת ארנונה לנכס מחושבת עפ"י גודל הנכס, סיווגו והשימוש שנעשה בו בפועל.  החיוב מוטל על המבנה מרגע היותו ראוי לשימוש, או מתחילת השימוש בו, המוקדם מביניהם.

  •   כיצד נקבע חיוב הארנונה?

הארנונה הינו חיוב שנתי (מינואר עד דצמבר) ונקבע כמכפלה של התעריף למ"ר בשטח הנכסהתעריף נקבע בהתאם לאזור המס, השימוש ושטח הנכס

  1. אזור המס – 'צו הארנונה' של המועצה כולל שני אזורי מס שונים:   
    אזור א' בתוך תחום הועד המקומי (ישובים)
    אזור ב' מחוץ לתחום הועד המקומי.
  2. השימוש – התעריפים נקבעים עפ"י השימוש בנכס (מגורים, משרדים ומסחר, תעשיה וכו').
  3. שטח הנכס – שטח המבנה יקבע על פי מידות החוץ שלו בהתאם למופיע ב'צו הארנונה' של המועצה.
  •  כיצד ניתן לשלם?

חיוב הארנונה במועצה מתבצע מידי חודשיים, בכל חודש אי-זוגי.   עם זאת ניתן לשלם בכל עת את התשלום מראש לכל שנת המס.
ניתן לשלם את חיובי הארנונה באמצעים שונים, כמפורט להלן

  1. תשלום מקוון באתר התשלומים של המועצה
  2. הוראת קבע בבנק או בכרטיסי אשראי.
  3. תשלום שובר בבנק הדואר ובכל סניפי הבנקים.
  4. בקופת המועצה באמצעות כרטיס אשראי בטלפון 04-6818040  ,   או 04-6818041 בימי א' – ה' בין השעות 15:30 – 8:30.
  5. בהעברה בנקאית לחשבון המועצה  בבנק הפועלים (12), סניף 718 (קריית שמונה) מס' החשבון 447050. 
    לאחר התשלום בהעברה בנקאית, יש להעביר אישור על ביצוע ההפקדה, הכולל מספר זהות, לדוא"ל rivkak@mvhr.org.il 
    או בהודעת ווטסאפ למספר הטלפון של מחלקת הגביה 050-6007291.
  • ממתי מתחילים לשלם ארנונה?

על פי חוק, חובת תשלום הארנונה במועדה חלה על ה"מחזיק" בנכס. על כן, עם סיום הבניה ו/או תחילת השימוש בנכס, המוקדם מביניהם  (לא מותנה בקיומו של טופס 4), או במקרה של חילופי מחזיקים בנכס, יש להודיע למחלקת הגבייה בכתב, ניתן גם לשלוח לכתובת דוא"ל  gviya@mvhr.org.il , בצירוף חוזה קניה/מכירה/שכירות (בהתאם למקרה).

לידיעת משתכנים ומשתמשים בנכסים חדשים
הנחה לבניין חדש - מחזיק שהוא הבעלים הראשון של בניין חדש ריק, שמיום שהסתיימה בנייתו והוא ראוי לשימוש, ואין משתמשים בו במשך תקופה רצופה, זכאי לקבל הנחה עד שישה  חודשים בשיעור 100%. יש למלא טופס בקשה להנחה לבניין ריק- ולהעבירו למחלקת הגביה לצורך בחינת הבקשה.  

שינוי מחזיקים - יש להודיע למחלקת הגבייה בכתב ובמיידי על כל שינוי במצב הבעלות או המחזיק בנכס. המידע יועבר בפירוט הבא
שם פרטי ומשפחה של המחזיק החדש (או החברה/עמותה).
מס' זהות/דרכון (או מס' חברה/עמותה).
תחילת מועד ההחזקה של המחזיק החדש.
יש לצרף חוזה שכירות/מכר.
הודעה לגבי שינוי מחזיקים בנכס יש להעביר לכתובת הדוא"ל: gviya@mvhr.org.il

  • אגרת הביוב

החיוב בגין אגרת הביוב מתבצע עפ"י "כללי המים והביוב (תשלומים בעד שירותי מים וביוב במועצות אזוריות), תשע"ח-2017" המתעדכנים מעת לעת ע"י רשות המים והביוב. החיוב בחודשי החורף (דצמבר עד מרץ) מתבצע לפי 90% מצריכת המים בפועל כפי שדווחה ע"י ספק המים ו/או מזכירות הישוב.
החיוב בחודשי הקיץ (אפריל עד נובמבר) מתבצע על פי ממוצע צריכת המים בחודשי החורף, או ע"פ הצריכה בפועל, הנמוך מביניהם. 


מסמכים:
1. דו''ח תקופתי לשירותי הגבייה לשנת 2023 בהתאם להוראת חוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 151) - נגיש - כאן
2. דו''ח תקופתי לשירותי הגבייה לשנת 2023 בהתאם להוראת חוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 151) - סרוק עם חתימות - לא נגיש - כאן